23 februari 2009

Viktframgångar

Om jag bara verkligen försöker och bestämmer mig för det så verkar det gå ganska bra för mig att tappa vikt. Min kost och träning verkar fungera effektivt på mig. Dom 3,6 kg som jag gått upp på 11 dagar ska snart vara ett minne blott.

Jag började dagen med att väga mig. Vågen stannade på 58,5 kg. Så jag hade alltså tappat 1,1 kg sedan dagen innan. Idag har jag verkligen skött min kost näst intill felfritt (jag råkade dricka en halvliter Coca Cola Zero och jag hade bestämt mig för att hålla mig borta från det på vardagar). Alldeles nyss vägde jag mig och jag vägde nu 58,3 kg, så jag har alltså gått ner 0,2 kg under dagen.

Anledningen till Colan var att jag glömt att ta med något att dricka och jag började få så ont i huvudet, så jag köpte den. Tyvärr har jag svårt att välja vatten istället för cola när det ändå kostar lika mycket. Som tur är så innehåller det ju bara några få kalorier.

Min lilla viktuppgång har gjort att jag är lite ledsen på mig själv. Jag har fått sämre självförtroende och känner mig mest äcklig, så idag valde jag att gå upp lite extra tidigt för att sminka mig, borsta håret och leta rätt på egna kläder. Annars måste jag ju ha arbetskläder. Det gjorde i alla fall att jag kände mig lite finare. Mina arbetskamrater tyckte att jag var så fin och undrade om jag var kär.

Tyvärr är jag inte kär. Jag gillar att vara kär just för att det är så mysigt, men samtidigt så älskar jag ensamheten just nu. Det finns ingen som klagar på att jag aldrig är hemma eller som ska kräva tid. Att bara ha mig själv att hålla reda på är riktigt underbart. Jag har i och för sig bara varit singel i tre månader, men jag känner ingen längtan efter att hitta någon. Just nu ligger allt fokus i mitt liv på min träning och hälsa. Det är precis så jag helst vill ha det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar