12 februari 2009

Så det kan gå...


Jag tänkte inte väga mig förrän imorgon, men jag blev så nyfiken på hur jag låg till. Mitt mål var ju att komma ner till 56,5 kg den här veckan. I tisdags vägde jag 56,8 kg så jag tyckte inte att mitt mål var omöjligt. När jag ställde mig på vågen i morse så fick jag nästan en chock. 56 kg precis vägde jag! Jag måste ju ha haft mycket vätska i kroppen eller något i tisdags, annars kan man ju inte gå ner 0,8 kg på två dagar.

Sedan jag började följa kosttipsen och träningsupplägget som jag fick av Lina så tycker jag att jag tappar vikt så fort. Det är i och för sig bra. Jag tyckte att jag fick kämpa som ett djur för att tappa mina 11 kg innan jag bad om hjälp av henne. Nu går allt som en dans :)

Idag startade jag dagen med en morgonpromenad. Jag blir så pigg och dagen blir extra bra efter en morgonprommis tycker jag. Min iPod fick följa med mig, men mina hörlurar börjar bli så slitna. Jag skulle vilja ha ett par rosa, som dom på bilden.

Jag gjorde en dumhet på min promenad. Eftersom att jag var så stolt över min nya vikt ville jag fira lite så jag gick och köpte en semla. Som jag skrev igår så tyckte jag att jag förtjänade en semla i år. Det låter ju lite dumt att man köper en semla när man ska fira att man gått ner i vikt.

Att äta semlan straffade mig ordentligt. Jag har så enormt superont i magen nu. Grädden petade jag bort så mycket det gick av och åt mest själva bullen och mandelmassan eftersom att jag inte gillar grädde så mycket. Jag har alltid varit lite fundersam på om jag kanske är lite laktosintollerant, för jag får ofta ont i magen om jag äter mycket mjölkprodukter. Lite lättmjölk till morgongröten är inga problem, men grädde eller pannkaka är svårt.

Nu får jag nog lida hela dagen på grund av att jag ville äta semla. Magen bara värker och vill inte vara min vän :(
Tjejen på bilden heter Lisa Marie Bickels. Hon tävlar i bodybuilding, är modell och även marinsoldat. Det är bra att även tjejer är marinsoldater. Tjejer kan! Hon är grymt snygg i alla fall. Tjejer som henne ger mig motivation till att fortsätta min väg mot en vacker kropp. Även jag kan lyckas. I och för sig har hon tränat i 12 år, så jag har några år kvar, men en dag ska jag lyckas!

1 kommentar:

  1. Hej. Jag funderar också på att be Lina om hjälp, hon verkar så proffsig. Är du nöjd med hennes upplägg angående kosten och träningen? Är det enkelt att följa hennes råd och tips? Tacksam om du vill berätta mer. Ha en bra dag! Hälsn Petra.

    SvaraRadera