24 februari 2009

Min lååånga tisdag

Jag kom hem för bara en stund sedan. Just nu är jag helt otroligt trött och vill bara sova, men jag tänkte att jag ska blogga en snabbis först.

Idag blev det mycket jobb. Jag körde en långpanna. Det saknades personal, så jag jobbade från 7.15-22.00. Jag har haft rast i 30 minuter vid 12.30, så det har varit riktigt intensivt. Det var en tjej som började säga långpanna och sedan dess heter det så :P

Jag har en dagtjänst, så jag jobbar aldrig kvällar. Min samordnare lovade mig ledigt imorgon om jag jobbade kvällen också och det tackade jag så gärna ja till. Det ska bli otroligt skönt att få sova ordentligt inatt. Natten till idag blev det knappt 6 timmar.

Däremot har maten inte blivit så bra idag. Alldeles för dåligt har jag ätit och för lite proteiner har jag fått i mig, men det beror på att jag jobbat så mycket och inte kunnat ta rast för att åka hem och äta.

Frukost:
Fiberberikad havregrynsgröt med hallon och lättmjölk
En skiva fullkornsbröd med minikeso och ett ägg
Ett stort glas Fun light-saft

Mellis 1:
En halv burk lätt kesella med hallon och lite Fun light
Ett äpple
0,5 L Fun light Cassis Noir

Lunch:
Makrill i tomatsås
Några vindruvor
En banan
Ett äpple

Mellis 2:
En halv burk lätt Kesella med hallon
Ett äpple

Middag:
En banan
Några vindruvor
Ett äpple

Kvällsmål:
Ett äpple
Proteindrink med kaksmak

Väldigt många äpplen blev det! Vikten har det i alla fall gått bra med. Innan frukosten vägde jag 57,1 kg. Alldeles nyss vägde jag 56,7 kg, så det går verkligen åt rätt håll. Snart är jag äntligen tillbaka på mina 56 kg igen :)

Tyvärr hann jag ju inte med min träning idag. Tisdagar är ju min bröst-, triceps-, axlar- och magdag, men jag tyckte att det var värt att missa det för att få vara ledig. Imorgon kommer jag att köra dubbla pass. Styrkepasset som jag missat tar jag på morgonen och sedan Body Jam på kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar