03 maj 2009

Söndag

Det har varit så otroligt skönt att vara ledig i helgen. Tyvärr är det inte lika bra väder idag som det var igår. Jag som hade tänkt ta en promenad. En liten prommis blev det till Coop Forum för att handla lite. Igår gick jag till slottet, botaniska trädgården och så lite överallt i stan. Riktigt skönt var det :)

Snart ska jag göra mig iordning för gymmet. Ryggen ska tränas. Ett riktigt bra pass måste jag få till idag. Jag vill ha träningsvärk imorgon.

Den senaste veckan har jag testat kosttillskottet no-xplode från BSN. Efter en lång dag på jobbet så behöver jag något för att orka med träningen och det här är perfekt. Jag hade läst massor med positivt om det innan och jag tänkte att det inte skadar att testa.

Jag gjorde ett misstag första gången. På förpackningen står det att man ska börja med en skopa och sedan jobba upp toleransen till 2-3 skopor. Jag tänkte att jag är ju inte så känslig och klarar nog 2 skopor på en gång. Sjukt ont i magen fick jag. 1 ½ skopa håller jag mig till nu och jag känner mig piggare, mer fokuserad och lite starkare inbillar jag mig. No-xplode innehåller allt möjligt bra, men bland annat koffein, kreatin och kväveoxid (NO). Nu känns mina träningspass mycket bättre.

Det enda negativa är väl att det är lite dyrt och att det smakar lite speciellt, men om man tar lite mindre vatten så är det borta på två klunkar. Nej nu är det dags att leta reda på burken och börja blanda så jag kan börja träna någon gång.

Ha en trevlig söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar