03 maj 2009

Experiment

Mitt rygg-pass gick superbra. Det tog hemskt lång tid, men jag har hunnit med många övningar och plågat min lilla rygg ordentligt. Nu har jag inte använt handskar på över en månad när jag har tränat och idag gjorde det faktiskt lite ont i händerna. Mina förra handskar blev utslitna och sedan dess har det inte blivit att jag har köpt några nya och jag tror inte att jag kommer att göra det heller.

För en vecka sedan hade jag skrivit en matdagbok för en vecka och lämnat till en som jobbar på mitt gym. Hon är helt fantastiskt kompetent och sa att hon skulle titta över min kost och se om hon kunde göra några förändringar som kunde hjälpa mig.

Självklart så ifrågasatte hon att jag inte äter nästan några kolhydrater, men hon sa att om jag tycker att jag mår bra av den kost jag har nu så kan jag fortsätta med det. Hon tyckte att jag skulle sluta dricka fun light och istället dricka citronvatten, men jag tycker att citronvatten är så tråkigt :P

Hon berättade att kroppen bara tar upp den mängd protein som den behöver och resten kissar man ut. Det visste inte jag faktiskt. Efter att hon sa det så bestämde jag mig för att göra ett experiment. Den närmsta veckan ska jag äta lite mindre protein och äta lite bulgur till lunch och middag. Jag ska se vad som händer. Förhoppningsvis så kommer jag inte att gå upp en massa i vikt av dom extra kolhydratern, men om jag gör det så kan jag ju bara gå tillbaka till hur jag åt innan. Det här ska bli intressant :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar