03 maj 2009

Positiv :)

Det är ju inte ofta som jag får komplimanger, men dom få gånger någon säger något snällt eller positivt så suger jag åt mig det som en svamp och blir väldigt glad för minsta lilla.

Hon som jobbar på mitt gym som jag pratade med idag tyckte att jag hade lyckats bra. Att jag hade gått ner mycket i kroppsfett och ökat i muskelmassa. Det är i och för sig bara på gymmet när jag tränar som man kanske kan se mina muskler, men jag blir väldigt glad för att det ens är möjligt.

För övrigt så är det åtminstone en gång i veckan som någon på mitt jobb börjar prata vikt med mig och undrar hur jag har gjort. Jag är lite stolt över vad jag har åstadkommit. All träning och all tid som jag har lagt på att intala mig själv om att jag duger har äntligen gett något. Jag har accepterat mig själv och känner inte samma hat mot mig själv. Vissa dagar kan jag känna mig riktigt fin och jag tycker faktiskt om mig själv :)

För två veckor sedan hoppade jag av min långa diet och började äta minst dubbelt så mycket. Det har bara gjort mig gott. Min vikt är stabil (väger fortfarande 55,0 kg) men det kan ändras ett par kg hit eller dit men jag har aldrig vägt mer är 55,2 kg i alla fall. Sedan så har jag fått massor med extra energi. Träningen går enormt mycket bättre och jag känner mig väldigt mycket starkare.

Jag tror bestämt att jag inte är omöjlig. Även jag kan nog få den där underbara kroppen som jag drömmer om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar