13 maj 2009

En ledig onsdag


Idag fick det äntligen bli ett ordentligt träningspass på gymmet. Axlar och vader fick det bli. Igår gick det inte alls att få till ett bicepspass, så jag tränade benen då. Det fick bli ett pass för hela benen istället för uppdelat. Jag tror att jag ska fortsätta med det så jag då kan få två dagar träningsledigt i veckan. Dagens träning gick mycket bra. Jag sänkte vikterna i militärpressen, men annars hade jag inte problem med handlederna alls.

Jag fick tipset att köpa handledslindor av en klok tjej på gymmet, så på förmiddagen promenerade jag i det vackra vädret till Budo & fitness för att inhandla det. På vägen hem solade jag i 20 minuter för att få ordning på solbrännan också. Ca 75 minuters prommis blev det och det var riktigt skönt. Jag blir lite extra glad av att vara ute i det fina vädret också.

Klockan 18.00 hade jag bokat in en tid med en PT för att få lite tips och råd. Hon lärde mig knäböj och marklyft. Sådana övningar kände jag att det absolut inte får bli fel i, så lite hjälp valde jag att ta. Jag frågade efter roliga magövningar också, så nu ska det minsann bli ordning på den :)

Ett riktigt ansträngande konditionspass måste jag hinna med den här veckan har jag bestämt. Annars blir det mycket promenad och kanske någon liten halvtimme på crosstrainern. Jag tycker mig känna att konditionen har blivit sämre och det gillar jag inte.

I höstas köpte jag en burk Tight Fem, för jag tänkte att det skulle hjälpa mig att gå ner i vikt. Burken innehöll 30 tabletter och jag hittade den burken i helgen. 9 tabletter var kvar så jag gav upp ganska snabbt. Jag började ta en om dagen i söndags och tänkte knapra i mig dom sista. Antagligen så kommer dom inte att hjälpa, men dom gör nog ingen skada heller. Just nu har jag en vikt som jag trivs väldigt bra på. Nog för att jag har ganska mycket underhudsfett, men nästa sommar ska jag ha synliga magmuskler. Det är mitt mål!

Nu ska jag duscha och diska. Sedan sova. Ha det bra allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar