08 maj 2009

Scones

Igår kväll så började jag längta efter nybakat bröd, så jag bakade scones. Jag bytte ut vetemjölet mot rågmjöl. Mitt bröd blir inte vackert, men väldigt gott. Det var länge sedan jag åt bröd, så jag uppskattar det verkligen när jag väl äter det.

I söndags bestämde jag mig för att testa äta mer kolhydrater under en vecka. Det experimentet gav jag upp redan på onsdagen. Jag blir väldigt trött och hängig efter maten och sjukt sötsugen. Liksom mina tankar finns bara på sötsaker, för jag skulle bli piggare av det. Jag gör mitt bästa att hålla mig borta från det. Istället blir det Coca cola Zero så jag ska bli pigg av koffeinet i den.

Jag tror att jag helt enkelt mår bäst av att inte äta så mycket kolhydrater. Min morgongröt funkar bra, men vid andra mål under dagen så känns det inte alls bra.

Nu har jag nyss ätit wokade grönsaker och kyckling till lunch, så nu ska jag bara vänta i två timmar innan jag kan ta mitt no-xplode och cykla till gymmet för ett benpass :)

Ha en trevlig fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar