07 mars 2009

Ett bra benpass

Nu har jag lyckats genomföra ett superbra benpass, intervaller på crosstrainern i 45 minuter och så har jag ätit kyckling och broccoli en gång till. Det känns riktigt bra nu. Jag körde verkligen slut på mina ben så jag kommer nog ha massor med träningsvärk imorgon.

När jag låg och körde liggande lårcurl så kom en man till maskinen bredvid. Han var sisådär 40-45 år. Lite stolt blev jag när jag såg att jag hade samma vikt i maskinen som honom och dessutom klarade två repetitioner mer än honom. Visst, jag är ingen superstark tjej ännu, men att jag använder samma vikter som en man känns bra. Han kanske inte var jättefit och han var ju typ 45, men det kändes ändå bra ;)

Egentligen ingår inte liggande lårcurl bland benövningarna som Lina hade med i mitt träningsupplägg, men jag tycker om den övningen, så jag kör den ändå. Just nu gillar jag att träna benen. Det är ganska kul och jag kan nästan alltid öka vikterna i alla övningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar