01 juni 2009

Tricepsträning

Jag trodde att jag skulle ha ont i handlederna idag efter gårdagens träning, men inte det minsta har jag känt av. Bara den helt enorma träningsvärken i benen. Jag har ju inte tränat på nästan tre veckor, så det är inte så konstigt att jag har så mycket träningsvärk även om jag tyckte att jag tog det lugnt.

Idag ville jag testa ännu mera träning, så jag gav mig på triceps. Jag använde mig av någon form av pyramidträning. Eftersom att jag var rädd att få ont i handlederna så började jag på jättelåga vikter och jobbade mig upp. Jag klarade faktiskt samma vikter som för ca 3 veckor sedan, men jag gjorde färre reps. Dom sista repetitionerna kändes för tunga och ansträngande för handlederna. 3 övningar och 11 set senare tyckte jag att det fick räcka. Med mycket stretchande efteråt gick det bra.

Det enda som jag inte ens kommer att testa är all form av bröstträning. Jag vågar inte göra några pressövningar där handlederna påfrestas så mycket.

Efteråt spenderade jag 40 minuter på en crosstrainer. Det gick mycket bättre än igår. Mina nyinförskaffade kilon ska bort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar