04 juni 2009

En ledig dag :)

Igår när jag kom hem från jobbet vid 16-tiden så orkade jag bara inte hålla mig vaken, så jag somnade och vaknade först vid halv tio. Det behövdes nog eftersom jag har sovit väldigt dåligt på sistone så jag behövde ta igen lite sömn.

6.45 gick jag upp i morse och gav mig ut på en 58 minuter lång morgonpromenad. Regnade och blåste gjorde det, men det gick väldigt bra och jag höll ett fint tempo.

Efter morgongröten började jag tvätta, diska och laga mat medan jag hade en blekningsskena i munnen. Tur att man är kvinna och kan göra många saker samtidigt :P Jag har bestämt mig för att jag ska ha vita tänder, så nu jobbar jag på det och förhoppningsvis så blir dom vita.

Vid halv två var jag på gymmet och fick till ett grymt bra rygg-pass. Ryggen har inte tränats på över tre veckor, så nu var det verkligen dags. Jag har bestämt mig för att försöka dra ner på antalet övningar och set för att istället kunna träna ännu tyngre. Idag var första dagen jag testade det och det gick riktigt bra. Fina ökningar av vikterna kunde jag göra. Den enda bröst-övningen som jag kan göra är pec-dec, så jag slängde in 3 set i den maskinen också.

Efteråt blev det 40 minuter på en crosstrainer. Jag är väldigt motiverad till att få ordning på min lilla kropp nu. Kosten har jag skött felfritt idag, så det är jag väldigt nöjd med.

Vad skönt det är att vara ledig. Även imorgon får jag vara ledig. Lördag och söndag ska jag jobba, men sen har jag semester i två veckor. Underbart! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar