10 april 2009

Påskstädat

Igår var jag riktigt duktig. Jag hade en träningsledig dag och ägnade dagen åt att städa. Klockan 10-17 städade jag, men hade uppehåll för matpauser. Jag kände att det var dags att städa och jag hade ju bestämt mig för att göra det under min ledighet. Det är extremt länge sedan jag städade ordentligt senast så det började bli riktigt vidrigt här hemma.

Tyvärr är det ju så att jag har hemskt svårt att få mig själv att göra saker. Jag har ingen motivation bara. Att jobba går ganska bra i perioder, träningen är inga större problem, men att äta rätt, städa, gå och handla när jag saknar något, betala räkningar i tid, ringa viktiga samtal osv. Det är något som jag lider av ganska mycket. Att göra annat än att bara gömma mig under täcket är det som är så svårt att övertala mig själv till att göra. Allt jag vill är att tiden ska gå jättefort och helt plötsligt är jag en 80-årig tant som sitter i sin lilla gungstol. Jag vill inte ha mitt liv, men jag lever och hoppas att tiden ska gå fort. Egentligen så kanske jag vill göra saker, men jag kan inte. Det går bara inte. Jag kan inte få mig själv att göra något. Städning gick ju igår, men det tog 11 dagar innan jag lyckades tvinga mig själv.

Idag ska jag träna igen i alla fall. Det är ben-dag och det hoppas jag ska gå bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar