04 maj 2009

Kärlek

Ett par gånger i veckan ligger det ett brev på mitt hallgolv när jag kommer hem. Det är från en person som skriver många snälla och söta saker. Han vill leva tillsammans med mig och drömmer om att bilda familj med mig. Självklart blir jag glad av breven och det är alltid trevligt med komplimanger.

Tyvärr är inte jag intresserad av samma sak. Just nu är inte jag intresserad av att finna kärleken. Som tur är så finns det någon som kan ge mig en kram ibland, för kramar behöver alla. För tillfället är jag bara intresserad av min träning. Allt fokus här i livet ligger på det. Det finns inte tid för någon. För att jag skulle hinna träffa personen så måste han nästan bo med mig och det vill inte jag.

Dessutom så måste jag erkänna att jag är ganska utseendefixerad. Jag har sett den här personen i endast badlakan när han hade duschat och nu sedan jag började intressera mig för all träning så skulle jag aldrig kunna attraheras av en man som inte är vältränad. Nog för att rund också är en form, men jag vet inte. Jag klarar inte av det. En vältränad kropp är ett skönhetsideal för mig. Självklart skulle jag säkert kunna falla för en personlighet så mycket så jag inte bryr mig om utseendet, men jag är inte ens intresserad av hans insida. Han är trevlig och snäll mot mig, men jag vill att personen ska vara helt fantastisk :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar